Saturday, 3 May 2008

Excellent Response to WSJ

Peru as the next domino in Chavez's oily socialist plot: How the Wall Street Journal blew the story
(Peruvian Times)

'The decision last week by the European Parliament to reject inclusion of Peru’s Tupac Amaru Revolutionary Movement on its list of known terrorist groups has reverberated through Peru with hardly any notice taken by English language news media — with one very notable exception: The Wall Street Journal. And boy, did they botch it.

The column titled “Friends of Terror” by WSJ America’s columnist Mary Anastasia O’Grady was at best misinformed, if for nothing else, because the very first sentence in her lead was erroneous. The European Parliament did not remove the MRTA from its terrorist list. The MRTA wasn’t on the list.'

Excellent, detailed response to O'Grady's article (see previous post); I only wish I had had time to discuss it in such depth myself. The full article is well worth a read.

No comments: